Corona update 24-03-2020

Beste leden,

Nu we van hogerhand opgelegd kregen dat we de sportschool moesten sluiten staan wij als bedrijf voor de uitdaging om zonder jullie deze tijd te overbruggen. De beperkingen voor de sportschool gelden op dit moment nog steeds tot 6 april. De maatregelen die gisteren werden aangekondigd hebben geen betrekking op de eerder opgelegde beperkingen en maatregelen.

We proberen er ondertussen alles aan te doen om jullie binnen onze mogelijkheden een alternatief te bieden.
Fitsnacks.tv het workout-platform is daar een voorbeeld van en we zien op sociale media al fijne en enthousiaste reacties op dit alternatief!

We begrijpen dat het ook voor jullie een financieel punt is dat je wel betaald hebt maar niet kunt sporten.

De officiële uitleg met betrekking tot het abonnementsgeld die ons door onze branchevereniging wordt aangereikt is als volgt:


 

Heb ik recht op compensatie?

Een logische en terechte vraag in deze uitzonderlijke tijden. Uit de informatie die wij hebben ontvangen van de overkoepelende brancheorganisatie voor ondernemers in het sport- en bewegingsbedrijf, is het antwoord vooralsnog nee. Dit vraagt om een uitleg.

Nederland (en in het bijzonder onze branche) verkeert in een ongekend uitzonderlijke situatie. Dat wij onze diensten niet kunnen aanbieden komt door de ingrijpende overheidsmaatregel en vormt een overmachtssituatie. Daarnaast was sporten in een sportclub – gelet op de richtlijnen van het RIVM – ondertussen onmogelijk geworden.

Op grond van de wet is ontbinding van de tussen ons gesloten overeenkomst ‘gelet op de bijzondere aard van de situatie’ niet mogelijk. Ook het opschorten van je betalingsverplichting over de drie weken dat we gesloten zijn, zou desastreuze gevolgen hebben en is niet mogelijk. Op dit moment is het voor ons dan ook onmogelijk en onredelijk om je te compenseren voor de drie weken dat wij gesloten zijn.

We vragen je dan ook vriendelijk om betalingen niet te storneren, omdat dat enkel in meer en hogere kosten resulteert. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.


 

Kort samengevat: de abonnementsgelden moeten allemaal worden doorbetaald.

Maar zo willen wij niet met onze leden omgaan!

Wij roepen hier al weken dat het niet alleen de Corona van de ondernemers is, ook niet alleen de Corona van werknemers, klanten of van de overheid is.
Corona is van ONS allemaal. Wij zijn dan ook nog steeds van mening dat we dit met z’n allen moeten dragen.

Daarom willen wij het de komende tijd als volgt gaan regelen.

Van de drie weken die we gesloten zijn nemen wij twee weken voor onze rekening.
Aangezien onze kosten wel gewoon doorlopen, een eventuele vergoeding vanuit de overheid nog wel even op zich laat wachten en bovendien in geen geval kostendekkend gaat zijn voor ons, gaan we de verrekening verwerken in de komende twee maanden abonnementsgeld.

Op 30 april en 30 mei zal er dus een bedrag afgeschreven worden dat lager is dan jullie gewend zijn. Het bedrag dat in mindering wordt gebracht in deze twee maanden zal per maand een “ongesporte” week voor jullie compenseren.
De derde week kan je inhalen op het moment dat we weer opengaan.

Mocht er van hogerhand onverhoopt nog een periode van drie weken aan vastgeknoopt worden dan zullen we ook deze drie weken op dezelfde manier verrekenen.
Jullie betalen dan in de maanden juni en juli een week minder abonnementsgeld waardoor ook deze weken zullen worden gecompenseerd. De derde week kan je dan weer inhalen.

Op deze manier proberen we het beste te maken van de omstandigheden waar niemand om gevraagd heeft. SAMEN moeten we hier doorheen kunnen komen.

Pas op jezelf & elkaar en blijf gezond!

Team Hippogym